Udover klubbens medlemmer, benyttes klubben blandt andet af roere i Kraftcenter Kongens Lyngby.

Fra tidernes morgen er Lyngby Roklub stiftet for at dyrke kaproning og været repræsenteret ved både nationale, internationale regattaer, samt Europa, Verdens Mesterskaber, samt Olympiske Lege og dette er stadig et af klubbens vigtigste formål. Vores grundlægger Svend Ditter Nielsen var tidligere kaproer i KVIK. Da han overtog og i mange år drev Bager og Konditor forretningen på Lyngby Hovedgade, så han straks muligheder for en roklub ved Lyngby Sø.

L*R har haft mange fantastiske kaproer! Men først i 1960érne med træner Børge Schmidt blev det stort. Siden da har klubben hele tiden haft roere, der deltager og vinder medaljer til OL/VM/EM/NM/JNM osv.

Seneste medaljevindere er: Christian Hagemann & Alexander Modest, der i 2017 vandt Sølv til U23 VM og Guld til U23 EM. I 2018 vandt de begge, men i hver sin båd, sølv til World Cup i Luzern.

21192836 1457802257632660 1590577746922623326 n

På nedenstående link findes træningsprogrammer, kaproningskalender og anden relaterende information til kaproere tilknyttet Kaproning Lyngby.