Motion+

Roning for seniorer

Har du lyst til at lære at ro - eller genopfriske tidligere erhvervede rokundskaber - og er du i almindelig fysisk form, så vil formiddagsroning i Motion+ gruppen måske være noget for dig.

Motion+ gruppen er én af de to åbne seniorgrupper i Lyngby Roklub.

I Motion+ ror vi mandag, tirsdag og torsdag formiddag.

Om sommeren mødes vi omklædt kl. 9:30 og ror omkring 1½ - 2 timer i vores skønne farvand. Blandt dagens fremmødte sættes hold til bådene efter styrke og ønsker, så alle får mest muligt ud af roningen. Vi værdsætter at få pulsen op, sved på panden og forbedre vores roteknik og vores form. Vi skifter ofte pladser i båden, men kan også lægge til bro. Det er forskelligt, hvor ofte det enkelte medlem ror; mange andre gøremål skal jo også passes!

Vi besøger andre roklubber og ror med dem og vi tager også på Furesøen. Der er desuden mulighed for at ro på Øresund, da klubben har både liggende i Tårbæk.

Om vinteren mødes vi kl. 10 i klubhuset. En stor del af vintertiden bruges til træning i romaskiner og i Motion+ er der mulighed for at deltage i styrketræning, balance- og smidighedsøvelser. Er vejret til det, kan vi tage på vandet, hvis vi har tilladelse til vinterroning (jvf. klubbens reglement).

Du skal kunne svømme 300 m uden pause i svømmehal (prøve aflægges én gang om året).

Efter roningen/ træningen er der socialt samvær med madpakker og kaffe/te, hvis man har tid og lyst. Vi har desuden fællesspisning 1 gang om måneden. Vi får vendt mange ting med hinanden, og der er et godt kammeratskab imellem os.

Vi deltager ofte i klubbens øvrige liv og arrangementer.

I Motion+ afholder vi 2 møder om året med evaluering af sæsonen samt fremadrettet planlægning af ture til andre roklubber/besøg.

Du er meget velkommen til at komme i Roklubben og få op til 3 prøveture (tirsdag og torsdag) for at se, om det er noget for dig - eller kontakte os for vintertræning. Vi har en del instruktører, så der vil altid være nogle til at hjælpe dig med oplæring og instruktion.

Du kan kontakte

for nærmere information